Aktualne informacje dotyczące golfa w Polsce i na świecie, szereg…
To było mocne otwarcie nowego sezonu! Pełna frekwencja, idealnie przygotowane pole golfowe Rosa Golf Club, mocny sponsorski skład, szybkie samochody i gość specjalny – selekcjoner reprezentacji w piłce nożnej Michał Probierz, tuż przed ogłoszeniem składu reprezentacji na Euro 2024. Jak zaczynać, to tylko w takim stylu!
Mimo że tuż przed rozpoczęciem pierwszej rundy nad polem Rosa Golf Club przetoczyła się burza, która nieco opóźniła start rywalizacji, potem już nic nie zakłóciło przebiegu turnieju. Walka o pierwsze punkty do klasyfikacji generalnej nie była jednak łatwa, gdyż doskonale przygotowane pole, było również trudnym testem golfowych umiejętności.
Pierwsze turniejowe rozdania
Już po pierwszej rundzie bezsprzecznym liderem klasyfikacji stroke play brutto został Jan Szmidt, który 18 dołków ukończył z fantastycznym wynikiem 69 uderzeń, 3 poniżej par, zaliczając po drodze do 18. greenu aż 5 birdie. Było jasne, że będzie trudno zagrozić mu w zdobyciu pierwszego tytułu w cyklu Golf Business League. Druga runda potwierdziła, że zawodnik jest w doskonałej formie – rundę ukończył z rezultatem 70 uderzeń (-2) i z łącznym wynikiem -5 nie dał najmniejszych szans rywalom.
W trakcie uroczystego bankietu w Hotelu ARCHE Częstochowa, podczas którego podsumowano przebieg pierwszej rundy, oprócz Jana Szmidta pierwsze statuetki projektu Gibki Design odebrali także laureaci trzech grup handicapowych w klasyfikacji stableford netto ¾ HCP oraz zwycięzcy dołków konkursowych. Po raz pierwszy podczas turnieju Biznes Ligi uhonorowano także najlepszego zawodnika w klasyfikacji Masters Senior.
W grupie HCP 20,1 – 36 nagrodę odebrał Piotr Ryszkowski (33 pkt.), wśród zawodników z HCP 13,1–20 pierwszy był Piotr Łukasiński (38), w najniżej grupie HCP 0-13 zwyciężył Mirosław Buczek (33). Najlepszym Masters Seniorem został Piotr Krawczyński (36).
Podczas bankietu uhonorowano także zwycięzców dołków konkursowych, na których nagrody ufundowali partnerzy cyklu Golf Business League – Higasa Properties, UBS, New Port Logistics Fund, MastersGolf oraz Akademia Synergii.
Druga runda przyniosła przetasowania z grupach HCP. Wśród zawodników z najniższym HCP na prowadzenie wysunął się Bogdan Wnuk (76), który wyprzedził Jana Szmidta (73) i Karola Bacia (69).
W grupie 13,1-20 na pierwszym stopniu podium stanął Kamil Pilch (74) przed Przemysławem Gielem (67) oraz Tomaszem Stefanowiczem (67).
Zwycięzcą grupy HCP 20,1 został Piotr Ryszkowski (61), który przewagą 1 pkt. zdołał utrzymać się na prowadzeniu. Drugi był Piotr Budnik (60), trzeci Stanisław Steinhof (57).
Gość specjalny
Wśród uczestników turnieju Golf Business League pojawił się gościnnie także Michał Probierz, któremu mimo licznych zawodowych obowiązków i gorącego okresu przed Euro 2024, udało się znaleźć trochę czasu i rozegrać pierwszą rundę GBL na Rosa Golf Club. Dzień później selekcjoner ogłaszał skład reprezentacji Polski, dlatego nie mógł zostać do końca turnieju, obiecał jednak, że na turniejach Biznes Ligi jeszcze się pojawi. Trzymamy za słowo!
Mocny sponsorski skład
Turniej na Rosa Golf Club był także okazją do przedstawienia nowych sponsorów, którzy dołączyli w tym roku do rodziny Golf Business League oraz tych, którzy z cyklem związani są dłużej. W gronie partnerów znaleźli się w tym roku szwajcarski bank UBS, Higasa Properties, skupiająca ekspertów w inwestowaniu w nieruchomości komercyjne, luksemburski fundusz New Port Logistics Fund oraz ARIA, która Biznes Ligę wspiera już od kilku sezonów. W tym roku z Biznes Ligą zagrają także Eneria CAT, HuberGroup Polska oraz MastersGolf.
Za sprawą Autokofeiny, wypożyczalni sportowych aut, podczas turnieju na Rosa Golf Club nie zabrakło także aspektu motoryzacyjnego. Podczas dwóch turniejowych rund obecni byli także przedstawiciele Akademii Synergii, którzy przez cały sezon będą służyć zawodnikom Biznes Ligi fachową wiedzą z zakresu przygotowania mentalnego.
Wszystkie drogi prowadzą na… Majorkę!
Pierwszy tegoroczny turniej Golf Business League był także okazją do zdobycia pierwszych punktów dla klasyfikacji generalnej cyklu, na podstawie której pod koniec sezonu wyłonieni zostaną zawodnicy zaproszeni do udziału w zagranicznym finale Biznes Ligi.
A jest o co walczyć, gdyż scenerią finału zagranicznego będzie tym razem Majorka, słynąca z przepięknych krajobrazów, gorącej, hiszpańskiej atmosfery i rewelacyjnych pól golfowych.
Uczestnicy finału zagrają na polu nr 1 na Balearach – spektakularnej Alcanada Golf Club oraz na dwóch polach 5-gwiazdkowego Hacienda Son Antem Golf Resort, Autograph Collection – Son Antem East Course oraz Son Antem West Course.
Kolejna okazja, by zawalczyć o tę fantastyczną nagrodę główną, nadarzy się już 23-24 lipca na Sierra Golf Club, gdzie rozegrany zostanie drugi tegoroczny Biznes Ligi.