Aktualne informacje dotyczące golfa w Polsce i na świecie, szereg…
Zakończyła się IX edycja turnieju „Brunetki, Blondynki czyli… Metamorfozy by Paprocki i Brzozowski i Drogerie Jasmin”. Jak co roku sportowym rywalizacjom towarzyszyło wiele atrakcji. Podczas tej edycji golfistki mogły obejrzeć na żywo specjalny pokaz mody znamienitych projektantów „Paprocki i Brzozowski”. Panowie zaprezentowali część swojej najnowszej kolekcji „Timeless” oraz kilka ponadczasowych bestsellerów, które wyszły spod ich rąk. Kunszt pracy duetu oraz połączenie elegancji z awangardą zrobiły wrażenie nie tylko na paniach, ale także na nielicznie zgromadzonych panach uczestniczących w tym spektakularnym wydarzeniu.
W tym roku motywem przewodnim wydarzenia było „Morze”. Podczas pierwszej rundy na każdym dołku odbywały się konkursy z wyjątkowo atrakcyjnymi nagrodami. W sobotę golfistki wzięły udział w warsztatach wyplatania makram, tworzenia biżuterii, a także mogły skomponować pod okiem barmana marynarskie drinki na bazie rumu. Na specjalnie zaaranżowanej plaży panie mogły zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie i zagrać w kości z marynarzami.
Wieczorem przepięknie wystylizowane kobiety tradycyjnie wzięły udział w tzw. Konkursie 19. dołka by Dr Irena Eris. We wspaniałych fryzurach i makijażach, które wyszły spod rąk specjalistów od metamorfoz, uczestniczki stanęły do rywalizacji w konkurencji Nearest to the Pin. Osobliwy widok pięknych pań w wytwornych strojach oraz z kijem golfowym w ręku zawsze wywołuje zachwyt. Tym razem do rywalizacji stanęły kobiety marynarze, kapitanowe statków, piratki, a nawet tajemnicza Syrena. Voucher upoważniający do pobytu w Hotelu Spa dr Ireny Eris powędrował do Pani Beaty Ambroziak-Szędy.
Po wyśmienitej kolacji, podczas której serwowano ryby i owoce morza także w ramach livecookingu, do żeglarskiej, szampańskiej zabawy porwał uczestniczki zespół „W stronę portu”. Po paniach, które chętnie śpiewały morskie szlagiery oraz licznych brawach można stwierdzić, że wraz z muzyką uczestniczki popłynęły w dobrą stronę.
Całość dopełniły zabytkowe wnętrza Pałacu Brzeźno gdzie można doskonale odpocząć i zregenerować siły, korzystając z masaży spa z tężniami z soli himalajskiej, czy też z najsłynniejszych w Polsce piwnych czy winnych łaźni. Elegancki, utrzymany w klimacie epoki hotel otoczony jest zabytkowym parkiem z licznymi oczkami wodnymi i fontannami.
Dobra zabawa, wspaniała atmosfera i niesamowite wspomnienia podczas turnieju „Brunetki, Blondynki” sprawiły, że wydarzenie to na stałe wpisało się w kalendarz miłośniczek golfa. Nie należy zapominać jednak, że trzonem wydarzenia jest sportowa rywalizacja oraz akademia golfa w ramach akcji „Przyprowadź koleżankę”.
Do walki o miejsce na podium w tym roku stanęły 82 golfistki. Klasyfikacja główna turnieju odbywa się w formacie stroke play brutto. W turnieju mogą wziąć udział panie na różnym poziomie gry – i te z niskim handicapem i te, z wysokim. Zwyciężczynie zostają wyłonione w poszczególnych grupach handicapowych: 0-18,4; 18,5-27,4; 27,5-36; 36,1-54. W turnieju prowadzona jest również klasyfikacja stableford netto zawodniczek, w grupach handicapowych, na podstawie ¾ HCP gry na polu.
W klasyfikacji generalnej na podium stanęły Dorota Trocha (3. miejsce), Iwona Sławińska-Zamirowska (2. miejsce), a główna nagroda wraz z symbolem turnieju, czyli lalką każdorazowo wykonywaną przez artystkę golfistkę, powędrowała do Izy Stańczak. Rywalizację wygrała tym razem drużyna Brunetek, a nagrody otrzymały Martyna Dowgierd, Dorota Urban, Marzena Sikora, Monika Tutka, Krystyna Świerszcz oraz Grażyna Ryszewska.
Dzięki właścicielce pola i pomysłodawczyni turnieju „Brunetki, Blondynki” Marzenie Gradeckiej, która zaangażowana jest w rozwijanie i promocję kobiecego golfa, corocznie odbywa się dwudniowa akademia golfa, podczas której panie stawiają swoje pierwsze kroki na greenie. W tym roku grupie uczestniczek tak bardzo spodobał się ten sport, że nawet krótkotrwała ulewa nie zniechęciła ich do ćwiczeń. Trener przygotował dla początkujących kobiet specjalny konkurs, w którym zwyciężyły: Kasia Ciszak (3. miejsce), Julia Majtas (2. miejsce) oraz Bożena Judycka (1. miejsce).
W gronie tegorocznych partnerów i sponsorów znaleźli się: Just Buy It – Mariusz Górsky, Drogerie Jasmin, Dr Irena Eris, Czas Na Herbate, Sportofino / Chervo, De Sabor, Stock, BogiGolf, Mary Key, Bergson, Ada Plus, Polskie Stowarzyszenie Golfa Kobiet, Amber Baltic, Color Care, Contra, Slavica, Pullana, Intervion, Grecos, Pośpieszni Fotografia, Tomasz Frączek, Tchibo, Pollena Ostrzeszów, Ayona, Alko, Esdor, Bielenda, Polskie Stowarzyszenie Golfa Kobiet.
Patronami medialnymi wydarzenia byli: Womens Health, Golf & Roll, Radio Wrocław i Radio Ram.
Fot. Tomasz Piotrowski